Najavljeno smanjenje carine na uvoz automobila poreklom iz Evropske unije, na osnovu primene Prelaznog trgovinskog sporazuma naše zemlje sa EU, neće, prvih dana 2012. bitnije uticati na cenu vozila u našim auto-salonima. Carina na vozila koja imaju kao zemlju porekla neku od država članica EU, biće smanjena na 2,5 odsto, ali je istovremeno država uvela primenu „eko takse“ za nove automobile, od 12.000 dinara po toni, pa će to anulirati uštedu. Ekološka taksa naplaćivaće se shodno Pravilniku o načinu i postupanju upravljanja otpadnim vozilima, što znači da je država rešila da obezbedi sredstva za reciklažu polovnjaka odmah pri uvozu novog vozila. Eko taksu će plaćati uvoznik odmah prilikom carinjenja. Na taj iznos treba dodati i taksu od 11,5 odsto za elektrootpad, sijalice, akumulatore, kablove, što znači da će za vozila koja se najviše uvoze ova taksa iznositi od 130 do 150 evra, što će na kraju, najverovatnije, platiti kupac jer dileri i sada posluju sa minimalnim maržama.
Najavljeno smanjenje carine na uvoz automobila poreklom iz Evropske unije, na osnovu primene Prelaznog trgovinskog sporazuma naše zemlje sa EU, neće, prvih dana 2012. bitnije uticati na cenu vozila u našim auto-salonima.
- Carina na vozila koja imaju kao zemlju porekla neku od država članica EU, biće smanjena na 2,5 odsto, ali je istovremeno država uvela primenu „eko takse“ za nove automobile, od 12.000 dinara po toni, pa će to anulirati uštedu - kaže Miloš Petrović, predsednik Asocijacije uvoznika automobila i delova Srbije.
Ekološka taksa naplaćivaće se shodno Pravilniku o načinu i postupanju upravljanja otpadnim vozilima, što znači da je država rešila da obezbedi sredstva za reciklažu polovnjaka odmah pri uvozu novog vozila.
- Eko taksu će plaćati uvoznik odmah prilikom carinjenja. Na taj iznos treba dodati i taksu od 11,5 odsto za elektrootpad, sijalice, akumulatore, kablove, što znači da će za vozila koja se najviše uvoze ova taksa iznositi od 130 do 150 evra, što će na kraju, najverovatnije, platiti kupac jer dileri i sada posluju sa minimalnim maržama - ocenjuje Petrović.
Ekološke takse za automobile su uobičajene svuda u svetu, samo što je u većini slučajeva malo drugačije regulisano ovo „čuvanje životne sredine“. U Engleskoj i Nemačkoj vam cena registracije, odnosno polise osiguranja, zavisi od toga koliko štetnih materija vaš automobil ispušta po pređenom kilometru.
I kod nas, doduše, postoji ova kategorija „eko takse“ koja se plaća prilikom registracije vozila. Ona zavisi od radne zapremine motora ali i od starosti vozila i iznosi od 148 do 2.677 dinara.
Subvencije države
Ministarstvo životne sredine je još prošle godine uvelo subvencije za kupce vozila na elektro i hibridni pogon od 100.000 dinara.
Odnedavno je akcija „Eko frendli“ proširena i na kupce vozila koja emituju manje od 100 grama CO2 po pređenom kilometru. Po osnovu prijave na konkurs Ministarstva za ekologiju, za sada je subvencionisana kupovina „fijata 500“ sa „tvin-er“ motorom, „minija D“, „smarta mhd“ „smarta CDI“, „opel korse 1,3 CDTI“, „opel astre 1,7 CDTI“, „tojote prijus“ i „tojote ILj“. Pri tome, kupci ovih vozila u Novom Sadu i brojnim gradovima Vojvodine ne plaćaju parking.